Afficher ce site en français | View this website in English

Corona-updates

Wat is de status van het evenement waarvoor ik tickets heb gekocht?
Naar aanleiding van de door de Belgische regering genomen maatregelen om het coronavirus (COVID-19) in te dijken, kunnen veel evenementen niet plaatsvinden op de voorziene datum. Raadpleeg op de website van Tele Ticket Service de lijst met evenementen die getroffen zijn door de coronacrisis. Dit overzicht krijgt herhaaldelijk een update. Komt het evenement waarvoor je tickets kocht niet in de lijst voor, dan betekent dit dat de organisator nog geen concrete informatie over de status ervan heeft verschaft.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst naar een nieuwe datum, dan worden alle ticketkopers hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Tickets blijven zonder tegenbericht geldig voor de nieuwe datum. Kan je niet aanwezig zijn, dan vind je in de mail een link naar het terugbetalingsformulier.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst naar een nog te bepalen datum. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst en de nieuwe datum is nog niet bekend, dan vragen we jou om je tickets hoe dan ook te bewaren. Zodra de nieuwe datum bekend is, krijg je een hierover een nieuwe e-mail.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd geannuleerd. Wat nu?
Als een evenement wordt geannuleerd, dan krijg je als ticketkoper via e-mail de nodige informatie voor terugbetaling.

Algemene info

Wat is het adres van Capitole Gent?
Graaf Van Vlaanderenplein 5, 9000 Gent

Moet een minderjarige begeleid worden?
Minderjarigen mogen zonder de begeleiding van een volwassene de zaal betreden. Wel is het zo dat Capitole Gent in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze minderjarigen.

Mogen kinderen gratis binnen?
Neen, iedere persoon heeft een ticket nodig om binnen te geraken. Kinderen mogen niet op de schoot. Afhankelijk van het concert of de aard van de show zijn er soms speciale prijzen voor kinderen, neem dus altijd even contact op met Tele Ticket Service.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?
Je kan je in de zaal zelf wenden tot een host/hostess. Achteraf – liefst zo vlug mogelijk – kan je contact opnemen met de administratie op het nummer +32 3 400 69 99 of via een mail naar info@capitolegent.be.

Kan ik een studentenjob doen in Capitole Gent?
We zijn altijd op zoek naar stewards en hostesses. Interesse? Mail je motivatie naar info@capitolegent.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Ben je lid van een vzw, dan kan je ook met je vereniging komen tappen op concerten om wat centjes bij te verdienen. Om te weten hoe dit verloopt en of je in aanmerking komt stuur je best een mail naar katrien.verheven@sportpaleisgroup.be.

Tickets & reserveringen

Wanneer start de ticketverkoop van een evenement?
Het tijdstip van de start van de ticketverkoop van een bepaald evenement wordt kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief voor informatie over de komende evenementen.

Hoe kan ik tickets kopen?
De ticketverkoop van al onze evenementen verloopt via Tele Ticket Service www.teleticketservice.com, 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Om online te reserveren, ga je bij het evenement van je keuze naar de ticketbutton van het evenement op de website van Tele Ticket Service. Je vindt de ticketlink ook als button bij het evenement op de website van de zaal. Nog geen ticketknop zichtbaar? Dan is het nog even wachten op de start van de verkoop. Dat tijdstip staat vermeld bij het evenement.

Telefonisch reserveren bij Tele Ticket Service kan op werkdagen van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18 uur.

Je kan tickets voor voorstellingen in Capitole Gent ook rechtstreeks kopen aan onze kassa. Die is doorlopend open van woensdag tot en met vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur, zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Zondag, maandag en dinsdag is de kassa dus gesloten. Opgelet: er zijn andere openingstijden in de maanden juli en augustus.

Bij voorstellingen gaat de kassa 1 uur voor aanvang open. Dan kunnen alleen tickets voor die voorstelling gekocht worden, uiteraard enkel en alleen als de voorstelling niet uitverkocht is. Er wordt ook voorrang gegeven aan mensen die al tickets reserveerden.

Let op: voor tickets die je aan de kassa koopt, wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Koop geen tickets op straat of via alternatieve websites (viagogo, ticketswap). Je zal te veel betalen en de kans is groot dat de tickets vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Kan ik mijn tickets met cultuurcheques betalen?
Capitole Gent aanvaardt geen cultuurcheques.

Kan ik mijn tickets aan de kassa met een bankkaart betalen?
Je kan cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card.

Ik ben een bezoeker met een beperkte mobiliteit, hoe kan ik tickets kopen?
In de zaal zijn speciale plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers en hun begeleider. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Neem als bezoeker met een beperkte mobiliteit contact op met Tele Ticket Service op het nummer 03 400 00 34 (vanuit het buitenland +32 34 0000 34) of via een mail naar service@teleticketservice.com en meld hierbij duidelijk dat je een plaats wil reserveren in de zone voor mensen met een beperkte mobiliteit. Je kan deze plaatsen ook aan de kassa van de zaal zelf komen kopen, maar je neemt best vooraf contact op om te zien of er nog plaatsen beschikbaar zijn. Per rolstoelgebruiker is plaats voorzien voor één begeleider. Tele Ticket Service gaat met plezier voor je na of uitzonderingen mogelijk zijn om bijvoorbeeld families samen te plaatsen, maar jammer genoeg (en zeker voor grotere groepen) is dat niét altijd mogelijk.

Beschikt Capitole Gent over een ringleiding voor bezoekers met een gehoorprobleem?
We beschikken helaas niet over een ringleiding voor slechthorenden.

Kan ik mijn zitplaatsen zelf kiezen?
Je kan bij online reserveren je zitplaatsen niet zelf kiezen. De plaatsen worden automatisch toegewezen volgens het principe van de “gelijke verdeling”. De zaal wordt gelijkmatig gevuld.

Wil je graag specifieke plaatsen reserveren, heb je een uitgesproken voorkeur of wil je nagaan wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact telefonisch (niet via e-mail, niet via chat) contact op met het callcenter van Tele Ticket Service via 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34 (bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18.00 uur).

Ik kan via de website slechts 2 tickets per keer bestellen en ik heb er 4 nodig. Zitten wij dan nog naast elkaar?
Dit betekent waarschijnlijk dat er binnen de gekozen categorie geen vier plaatsen naast elkaar meer verkrijgbaar zijn. Bij 2 keer bestellen krijg je dus telkens 2 zitjes die zich niet bij elkaar bevinden. Uiteraard zijn dan ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar. Wil je 4 aansluitende plaatsen, dan raden we je aan om een andere prijscategorie of een andere datum te kiezen, indien mogelijk.

Ik kan via de website 4 tickets per keer bestellen, maar deze plaatsen bevinden zich niet naast elkaar. Wat nu?
Als het ticketingsysteem geen plaatsen meer samen (naast elkaar) kan toewijzen, dan worden afzonderlijke plaatsen aangeboden. In dat geval krijg je duidelijk de mededeling: ‘deze plaatsen zijn niet aaneensluitend’. Dit gebeurt vooral bij uitverkochte voorstellingen waar slechts hier en daar nog één plaatsje vrij is. Uiteraard zijn dan ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar. Wil je 4 aansluitende plaatsen, dan raden we je aan om een andere prijscategorie of een andere datum te kiezen, indien mogelijk.

Zijn er beperkingen op het aantal tickets per aankoop?
In de meeste gevallen is er een limiet van 10 plaatsen. Dit kan variëren van evenement tot evenement. Voor een groter aantal tickets, neem je best contact op met Tele Ticket Service op het nummer 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Hoe reserveer ik voor een grote groep?
Wil je met je vereniging of groepering een voorstelling bijwonen? Dat kan! Bij heel wat evenementen krijgen groepen bovendien mooie kortingen of voordelen aangeboden. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Zodra de plaatsen zijn geboekt, ontvang je via e-mail of gewone post een reserveringsbevestiging en een betaaluitnodiging (tenzij je koos voor betaling met bancontact, creditcard of i-Deal, in dat geval word je onmiddellijk doorverwezen naar de betaalsite Ingenico). Je reservering is pas definitief na betaling. De tickets worden na de betaling per post of per mail doorgestuurd. Bij sommige evenementen is er een uitgestelde ticketverzending en worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd.

Wat als ik mijn tickets niet heb ontvangen, ze verloren zijn geraakt of gestolen?
Houd er rekening mee dat er bij sommige evenementen een uitgestelde ticketverzending is. In dat geval worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd. Heb je jouw tickets 1 week voor het evenement nog altijd niet ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met Tele Ticket Service 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Bestelde je online met de gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of voerde je bij het registreren een fout e-mailadres in, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden. Je kan proberen het e-mailadres aan te passen via jouw account op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan blijft je betaalde reservering uiteraard behouden en kan je de tickets aan de kassa ophalen op vertoon van je identiteitskaart. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Tickets die met de post verzonden werden, kunnen bij verlies of diefstal vervangen worden. Dit gebeurt aan de kassa op de dag zelf van het evenement. Duplicaattickets worden slechts éénmaal opnieuw gedrukt. De tickets worden alleen overhandigd aan de originele besteller op vertoon van zijn of haar identiteitskaart.

Laat je verloren of gestolen tickets ongeldig maken door contact op te nemen met het Tele Ticket Service een week voor het evenement. Zo kunnen derden je tickets niet gebruiken.

Ik heb enkele dagen voor de voorstelling mijn tickets besteld en betaald, maar ik heb ze niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Tickets worden niet meer opgestuurd wanneer de datum van de voorstelling te dichtbij is om je betaling nog bij ons te registreren. In dat geval kan je alleen betalen met een creditcard en zullen de tickets aan de kassa klaar liggen. Je kan ze vlak voor aanvang afhalen op vertoon van je betalingsbewijs. De kassa is open 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

Koos je e-tickets die betaald werden met een creditcard, dan kan je de tickets zelf afdrukken of aan de zaal tonen op je smartphone. Geen e-tickets ontvangen? Check dan eerst of ze niet in je spambox zijn beland. Geen mail met je e-tickets te vinden? Neem dan rechtstreeks contact op met Tele Ticket Service 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Waar zijn mijn plaatsen in de zaal?
Om te weten welke plaats je kan reserveren of waar je precies zit, kan je het zaalplan van Capitole Gent raadplegen. Dit is een algemeen zaalplan. Het aantal stoelen en de indeling in categorieën kan wijzigen naargelang van de productie. Elke organisator beslist zelf aan welke plaatsen hij welke prijs toekent. Je kan online niet zelf je zitplaatsen kiezen.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?
Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site en via mail op de hoogte van de nieuwe datum waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?
Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?
Je toegangskaart is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de voorstelling die op de voorzijde van het ticket vermeld staan. Het ticket is niet geldig zonder de barcode en/of als het onleesbaar is.

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Via de barcode op het ticket zijn valse of illegaal doorverkochte tickets makkelijk herkenbaar aan de ingang van de zaal.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?
Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op eender welke wijze aan derden te verstrekken.

MEER TICKETING FAQ
Voor andere veel voorkomende vragen betreffende de tickets: klik hier.

VIP Experience

Hoe kan ik een VIP Experience reserveren?
Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je de mogelijkheid om via een button een VIP Experience te kopen.

Een compleet overzicht van alle evenementen met VIP Experience-aanbod vind je in onze VIP-rubriek.

Kan ik als rolstoelgebruiker terecht in de hospitalityruimte?
Onze VIP-zones zijn per lift voor rolstoelgebruikers toegankelijk. In de zaal hebben we voorbehouden plaatsen voor rolstoelgebruikers. Heb je je rolstoel niet permanent nodig, dan kan je een beroep doen op onze vrijwillige medewerkers om je zitplaats op te zoeken. Breng ons tijdig op de hoogte, zodat we de nodige voorbereidingen kunnen treffen. Wil je als rolstoelgebruiker een VIP-arrangement reserveren, neem dan zeker contact op met het VIP-departement via vip@sportpaleisgroup.be voor je je VIP-bestelling plaatst.

Als ik een VIP Experience boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?
Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Zijn er VIP-parkeerplaatsen voorzien?
Bij een VIP Experience in de theaters van Sportpaleis Group wordt geen voorbehouden parkeerplaats aangeboden.

Mobiliteit

Kan ik naar Capitole Gent met het openbaar vervoer?
Capitole Gent ligt naast het Woodrow Wilsonplein, net naast de grote halte Gent Zuid van De Lijn. Heel wat trams en bussen stoppen voor de deur van het theater! Het treinstation Gent-Dampoort ligt op 15 minuten wandelafstand van de zaal. Gent-Sint-Pieters ligt op 30 minuten stappen van de Capitole. Je kan uiteraard ook bussen of tram nemen. Hou er rekening mee dat er na afloop van evenementen ‘s avonds vaak geen treinritten terug naar huis zijn. Controleer dus of je vlot met de trein terug kan reizen. Of probeer je heenreis te combineren met een terugrit via carpoolen. Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Kan ik makkelijk parkeren in de buurt van Capitole Gent?
Tegenover het theater kan je ondergronds parkeren op Interparking Zuid, Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent. Andere Interparkings in Gent zijn Interparking Kouter (Kouter) en Interparking Center (Korte Meer 22b). Alle Interparkings zijn 7/7 dagen en 24/24 uur open. Hou rekening met de lage-emissiezone in de Gentse binnenstad of het gebied binnen de R40. Ook Capitole Gent valt binnen de LEZ, maar Interparking Gent Zuid niet. Rijd je dus rechtstreeks de parking van Interparking Gent Zuid in (volgens het adres Woodrow Wilsonplein 1), dan kom je dus niet in de LEZ. Rij je tot aan de deur van of langs het theater zelf, dan ben je wel in de LEZ. Capitole Gent bevindt zich in de sector Krook van het Gentse circulatieplan. Wie met de auto via de snelweg komt, rijdt via de fly-over, de lange brug van de E17 naar de Zuid, richting Capitole en de Interparking Zuid vlak voor de deur.

Voor bezoekers met een rolstoel zijn er 3 parkeervakken in de ondergrondse Interparking Gent Zuid, Woodrow Wilsonplein 1. Er is een lift ter hoogte van het Administratief Centrum op het Woodrow Wilsonplein: volg de signalisatie van de lift in de parking. Capitole Gent is vlakbij. Rolstoelgebruikers kunnen bovengronds terecht aan Hubert Frère-Orbanlaan 1. Daar zijn er 2 parkeervakken op 200 meter van de zaal.

Welk nummer bel ik voor een taxi?
Je kan voor een taxi bellen naar V-TAX: +32 9 222 22 22.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Verloop van je bezoek

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?
De deuren van Capitole Gent gaan 1 uur voor aanvang van de voorstelling open. Zo heb je alle tijd om rustig nog wat te drinken en je plaats te zoeken. De deuren van de zaal zelf gaan circa een halfuur voor aanvang open.

Om het binnengaan in de zaal zelf vlot te laten verlopen en de controle te vereenvoudigen, dringen we erop aan dat iedere bezoeker zijn/haar eigen toegangskaart in de hand heeft. Hierdoor kan het scannen van je ticket vlot verlopen.

In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd. Kan je om medische redenen niet voldoen aan de gevraagde afmetingen, neem dan vooraf contact met ons op via info@capitolegent.be.

Is er een vestiaire voorzien ?
Ja, geef je jas binnen af aan onze bewaakte vestiaire. Die bevindt zich in de kelderruimte bij de toiletten. Je betaalt 0,50 euro per stuk dat je in bewaring geeft. OPGELET: in Capitole Gent zijn tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) VERBODEN. Grote spullen kan je eventueel opbergen in onze lockers buiten naast de kassa. Let op: het aantal beschikbare lockers is heel beperkt! Je vermijdt dus best om grotere spullen mee te brengen.

Wat als ik mijn vestiairenummer of lockersleutel verlies?
Bij verlies van je vestiairenummer of lockersleutel kunnen we jouw persoonlijke voorwerpen niet onmiddellijk meegeven. In dit geval zijn er 2 opties:

Kan ik iets eten en drinken in Capitole Gent?
De mooie koepelbar en de foyer bieden je een ruime keuze aan drankjes en versnaperingen. Opgelet, om veiligheidsredenen zijn tijdens een voorstelling alleen PET-flesjes toegestaan in de theaterzaal. Deze kan je verkrijgen in de foyer. Je mag Capitole Gent niet binnen met eigen drank en eten. Betalen kan cashless en zelfs contactloos met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card.

Kan ik iets eten en drinken in de buurt van Capitole Gent?
Voor en na een evenement heten ook de horecazaken in de buurt van Capitole Gent je graag welkom. We raden je graag TAXI’S aan in de Zuidstationstraat 35 op wandelafstand (88 meter) van het theater, en BASTA RESTO in de Zuidstationstraat 2, vlakbij het Sint-Annaplein en eveneens op wandelafstand (200 mm).

Hoe bereik ik mijn plaats in de zaal?
De theaterstoelen van Capitole Gent bevinden zich in drie zones: JARDIN (links bij het binnenkomen), CENTER (midden), COUR (rechts bij het binnenkomen). Deze benamingen vind je ook op de zaaldeuren. Kijk naar de plaatsvermelding op je ticket en ga de zaal binnen via de aangegeven deur/zone. Er staan overal medewerkers om je naar je plaats te begeleiden. Naar het zaalplan.

Zitten we met de aanduiding van stoelen 6 en 8 echt wel naast elkaar?
De zaal van Capitole Gent is ingedeeld in een even en een oneven kant. De stoelen 6 en 8 zijn dus wel degelijk plaatsen naast elkaar.

We kochten 2 plaatsen naast elkaar, maar zitten elk in een andere zone, hoe kan dit?
Vanaf rij 13 op het parterre en op de beide balkons grenzen de zones Jardin en Center (kant onpare stoelnummers) en Center en Cour (kant pare stoelnummers) aan elkaar. Bestellers met bijvoorbeeld de tickets Jardin rij 24 – stoel 21 en Center rij 24 – stoel 19 zitten dus wel degelijk naast elkaar, ondanks de verschillende zonevermeldingen. Zie het zaalplan. Zit je niet naast elkaar, dan kreeg je hierover tijdens het boeken een melding.

Mogen we drank en snoepgoed meenemen in de zaal?
Chips en snoepgoed mag je meenemen in de zaal, maar we vragen wel om het proper en gezellig te houden. Je kan aan de bars drank en allerhande snoepgoed verkrijgen. Om veiligheidsredenen zijn glazen flesjes niet toegelaten in de zaal. Wil je drankjes meenemen in de zaal, koop dan PET-flesjes aan de bars.

Als ik te laat kom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?
Dit is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat ogenblik speelt, omdat dit zeer storend kan zijn voor de artiesten op de scène. We kunnen je niet garanderen dat je het eerste deel nog kan bijwonen op je gereserveerde plaatsen. Na de pauze (als die voorzien is) heb je terug toegang tot de zaal.

Mag ik tijdens het evenement de zaal verlaten?
Uiteraard is het toegestaan om de zaal te verlaten, maar om veiligheidsredenen kan je er achteraf niet meer in. Het is ook niet aangenaam voor de andere bezoekers om gestoord te worden.

Mag ik het gebouw verlaten om tijdens de pauze een sigaret op te steken?
Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Bezoekers met een beperking

Is de zaal makkelijk toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Bezoekers met een beperkte mobiliteit kunnen gebruikmaken van de lift. Er zijn plaatsen voorbehouden voor rolstoelgebruikers en hun gezelschap naast de technische zone. Rolstoelgebruikers kunnen hun plaatsen reserveren op het nummer 03 400 00 34 (vanuit het buitenland +32 3 400 00 34) of via een mail naar service@teleticketservice.com. Reserveren kan ook aan het loket. Gelieve bij telefonisch reserveren te vermelden dat je je in een rolstoel verplaatst, zodat de juiste boeking voor je kan gebeuren.

Voor bezoekers met een rolstoel zijn er 3 parkeervakken in de ondergrondse Interparking Gent Zuid, Woodrow Wilsonplein 1. Er is een lift ter hoogte van het Administratief Centrum op het Woodrow Wilsonplein: volg de signalisatie van de lift in de parking. Capitole Gent is vlakbij. Rolstoelgebruikers kunnen bovengronds terecht aan Hubert Frère-Orbanlaan 1. Daar zijn er 2 parkeervakken op 200 meter van de zaal.

Beschikt Capitole Gent over een ringleiding voor slechthorenden?
Nee, Capitole Gent beschikt helaas niet over een ringleiding.

EHBO

Is er een medische dienst in Capitole Gent?
Nee, er is geen medische dienst, maar de eerste zorgen kunnen altijd verleend worden.

Faciliteiten

Kan ik cashless betalen?
Aan elk verkooppunt in elk van de zalen van Sportpaleis Group kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart , je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Aan de kassa en aan de bar in Capitole Gent aanvaarden we Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Google Pay en (in combinatie met BNP Paribas Fortis) ook Apple Pay. Op termijn zullen cashbetalingen in de zalen van Sportpaleis Group niet meer mogelijk zijn.

Biedt de zaal oordopjes aan?
In de zaal vind je oordopjesautomaten. De geluidsproductie tijdens een evenement valt uiteraard altijd binnen het bij wet bepaalde niveau. Ondervind je evenwel enige hinder, bescherm dan je gehoor zodat je nu en later in optimale omstandigheden van evenementen kunt blijven genieten. Je betaalt 2 euro per set aan de oordopjesautomaat, maar je kan je geld terugkrijgen wanneer je je oordopjes na afloop inlevert aan de onthaalbalie.

Zijn er faciliteiten voor een bezoek met peuters?
In ons theater vinden heel wat voorstellingen voor kinderen plaats. Kom je met kleine kinderen naar onze zaal, dan maken we graag de volgende afspraken…

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?
Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Wat mag wel/Wat mag niet?

Mag ik zelf drank en eten meenemen naar de zaal?
Je mag geen eigen eten en drank meenemen naar de zaal. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want de bars bieden je een ruime keuze aan drankjes en versnaperingen. De in de zaal verkrijgbare drankjes en snacks mag je meenemen in het theater zelf, maar om veiligheidsredenen zijn glazen flesjes er niet toegelaten. Wil je drankjes meenemen in de zaal, koop dan PET-flesjes aan de bars. Houd het proper in de zaal en gezellig voor iedereen. Toon respect voor de buurt en laat geen zwerfvuil in en rond de zaal achter. Er zijn voldoende vuilnisbakken waarin je afval weg kan gooien.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?
Het is verboden om Capitole Gent te betreden met eigen eten en drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk, drones, wapens van alle aard en andere voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik binnen met een rugzak of grote handtas?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd.

Mag ik roken tijdens het evenement?
Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan tijdens de pauze met je ticket wel buitengaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 300 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?
Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie. In sommige gevallen mag er zelfs met de smartphone geen beeld of audiomateriaal worden opgenomen.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?
Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht. Ben je daar absoluut tegen, dan kan je dit altijd voor het begin van het evenement komen melden aan het infopunt in de foyer.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?
Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Veiligheid

Welke maatregelen worden er getroffen om de veiligheid te garanderen?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd, ook op het binnenbrengen van verboden voorwerpen. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting. In het gebouw wordt ook toegezien op de naleving van het rookverbod.

Meer FAQ

Waar kan ik terecht met verdere vragen?
Voor vragen betreffende de tickets, kan je contact opnemen met Tele Ticket Service

Voor alle andere vragen betreffende je bezoek kan je mailen naar info@capitolegent.be. De administratieve dienst van Capitole Gent is op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur bereikbaar op het nummer +32 3 400 69 99. Op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen!