Afficher ce site en français | View this website in English

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn tickets in Capitole Gent kopen?

Je kan tickets voor voorstellingen in Capitole Gent rechtstreeks kopen aan onze kassa. Die is doorlopend open van dinsdag tot vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur, zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Maandag en zondag is de kassa gesloten. Opgelet: er zijn andere openingstijden in de maanden juli en augustus.

Bij voorstellingen gaat de kassa 1 uur voor aanvang open. Dan kunnen alleen tickets voor die voorstelling gekocht worden.

Kan ik via e-mail tickets bestellen?

Nee, je kan telefonisch tickets bestellen bij Tele Ticket Service op het nummer 070 345 345 (max. € 0,30/min.) of online via deze site. Je kan ook tickets kopen aan de kassa van Capitole Gent.

Ik bel vanuit Nederland, gebruik ik dan hetzelfde telefoonnummer?

Nee, vanuit Nederland bel je voor tickets naar 0900 45 000 45 (géén 0032; € 0,45/min.)

Kan ik voor de aanvang van de voorstelling nog tickets aan de kassa kopen?

Is de voorstelling niet uitverkocht, dan kan je de avond zelf nog tickets kopen aan de kassa. De kassa is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Er wordt echter wel voorrang gegeven aan mensen die al tickets reserveerden.

Zijn tickets goedkoper aan de kassa, vlak voor de voorstelling?

De tickets die vlak voor de voorstelling aan de kassa worden verkocht zijn niet goedkoper dan de tickets die vooraf worden aangeboden.

Wanneer start de ticketverkoop van een voorstelling?

Zodra de ticketverkoop van een bepaalde voorstelling van start gaat, wordt dit kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief. Zo word je als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe producties.

Wat moet ik doen met tickets voor een voorstelling die is uitgesteld of werd geannuleerd?

De ticketverkoper neemt contact met je op i.v.m. de te volgen procedure.

Ik ben mijn ticket kwijtgeraakt, wat moet ik doen?

Op vertoon van je betalingsbewijs of de identiteitskaart van de persoon die de tickets heeft gekocht, kan je een duplicaat verkrijgen aan de kassa van Capitole Gent.

We hebben 2 plaatsen naast elkaar gekocht. Bij ontvangst van onze tickets blijkt dat we stoel 6 en 8 hebben. Zijn dit plaatsen naast elkaar?

De zaal van Capitole Gent is ingedeeld in een even en een oneven kant. De stoelen 6 en 8 zijn dus wel degelijk plaatsen naast elkaar.

Ik kan via de website slechts 2 tickets per keer bestellen en ik heb er 4 nodig. Zitten wij dan nog naast elkaar?

Dit betekent waarschijnlijk dat er binnen de gekozen categorie geen vier plaatsen naast elkaar meer verkrijgbaar zijn. We raden je aan om een andere prijscategorie of een andere datum te kiezen, indien mogelijk. Zijn de aangeboden plaatsen NIET naast elkaar, dan krijg je duidelijk de mededeling: ‘deze plaatsen zijn niet aaneensluitend’. Dit gebeurt vooral bij uitverkochte voorstellingen waar slechts hier en daar nog één plaatsje vrij is.

Is het mogelijk om een gedetailleerd zaalplan te verkrijgen, zodat we exact onze zitplaatsen kennen bij het bestellen van tickets?

Ga hier naar de pagina met het zaalplan. Dit is een globaal zaalplan. Het aantal stoelen en de indeling in categorieën kan wijzigen naargelang van de productie.

Ik heb mijn tickets voor de voorstelling, die binnen enkele dagen plaatsvindt, al betaald, maar ik heb nog niks ontvangen. Wat moet ik doen?

Tickets worden niet meer opgestuurd wanneer de datum van de voorstelling te dichtbij is om je betaling nog te registreren. In dat geval kan je alleen betalen met een kredietkaart en zullen de tickets aan de kassa klaar liggen. Tenzij je gekozen heeft voor een print@home, dan kan je de tickets zelf afdrukken. Je kan de tickets vlak voor aanvang afhalen aan de kassa van Capitole Gent op vertoon van je betalingsbewijs. De kassa is open 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

Hoe kan ik mijn tickets thuis afprinten?

1) Je koos bij het bestellen van de tickets voor de optie ‘eTicket’ . Deze optie geeft de klant de mogelijkheid om bestelde en betaalde tickets onmiddellijk te printen en je betaalt bovendien geen verzendkosten. Hierdoor kunnen de tickets niet per post worden geleverd. Meer informatie kan je terugvinden op teleticketservice.zendesk.com/hc/nl.

2) Vrijwel onmiddellijk na de verwerking van je betaling ontvang je een e-mail met daarin een link om je e-tickets in een pdf-bestandsformaat te downloaden. Het aanklikken van de link en het openen van het pdf-document staat gelijk met het afleveren van de tickets. Je kan je e-tickets best op de harde schijf van je computer opslaan en daarna afdrukken.

Mocht je bij het opvragen van e-tickets een foutmelding krijgen, dan volstaat het om de website af te sluiten en het enkele uren later opnieuw te proberen. Als het toch niet lukt de e-tickets binnen de 24 uur na betaling te openen, neem dan contact op met Tele Ticket Service.

Als je een reservering maakte met gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of je je registreerde en daarbij een fout e-mailadres invoerde, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden.

Als je de reservering maakte met het login/paswoord gelinkt aan een verouderd e-mailadres kan je proberen het e-mailadres aan te passen via de knop ‘mijn account’ op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan kan men je ook niet helpen via het callcenter of de klantendienst. Betaalde reserveringen blijven uiteraard behouden en je kan je tickets aan de kassa ophalen op vertoon van de identiteitskaart van de persoon die de reservering maakte. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Waarom betaal ik reserveringskosten?

De reserveringskosten omvatten de kosten die worden gemaakt om jouw reservering te verwerken. Dit houdt onder andere in: het afdrukken en eventueel versturen van je tickets, maar ook personeelskosten (o.a. van de mensen die het callcenter bemannen), computerinfrastructuur (reservering online 24/24 uur mogelijk), accommodatie, enz. die nodig zijn om op een correcte manier jouw bestelling of aankoop van tickets uit te voeren.

Kan ik mijn tickets met cultuurcheques betalen?

Capitole Gent aanvaardt geen cultuurcheques.

Kan ik mijn tickets met een bankkaart betalen?

Betaling met Bancontact of Maestro, Visa, Mastercard is geen probleem.

Hoe geraak ik in Capitole Gent met de auto of met het openbaar vervoer?

Je vindt hierover uitgebreide informatie in onze rubriek Mobiliteit.

Is er in de nabijheid van de zaal parkeergelegenheid?

Er zijn verschillende ondergrondse betaalparkings op wandelafstand. De dichtstbijzijnde is de ondergrondse parking Zuid (recht tegenover Capitole Gent). Je vindt hierover uitgebreide informatie in onze rubriek Mobiliteite. Er kan ook geparkeerd worden in de omliggende straten.

Wanneer gaan de deuren open van Capitole Gent?

De deuren van Capitole Gent gaan open 1 uur voor aanvang van de voorstelling. De deuren van de zaal zelf gaan ca. ½ uur voor aanvang open.

Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?

Dit is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat ogenblik speelt, omdat dit zeer storend kan zijn voor de artiesten op de scène. We kunnen je niet garanderen dat je het eerste deel nog kan bijwonen op je gereserveerde plaatsen. Na de pauze heb je terug toegang tot de zaal.

Mag ik foto’s nemen tijdens de voorstelling?

Fototoestellen en andere audio- en/of visuele opnametoestellen zijn verboden.

Kan ik de zaal verlaten tijdens de voorstelling?

Uiteraard is het toegestaan om de zaal te verlaten, maar om veiligheidsredenen kan je er achteraf niet meer in. Het is ook niet aangenaam voor de andere bezoekers om gestoord te worden..

Mijn kind vergezelt mij, moet hij /zij betalen, geniet hij/zij van korting?

Iedereen die de zaal wil betreden moet in het bezit zijn van een geldig ticket, ongeacht de leeftijd. Kinderen mogen niet op de schoot. Voor sommige voorstellingen zijn er speciale kinderkortingen.

Tot wie kan ik mij wenden als ik iets ben verloren tijdens een voorstelling?

Je kan je de avond zelf wenden tot een host/hostess. Achteraf – liefst zo vlug mogelijk – kan je contact opnemen met de administratie op het nummer +32 (0)3 400 69 99 of via e-mail.

Kan ik na de voorstelling nog met het openbaar vervoer naar huis?

Afhankelijk van je eindbestemming raden wij aan de uurregeling te raadplegen van de vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS. Tram- en bushaltes bevinden zich recht tegenover de Capitole (Zuid).

Is de zaal toegankelijk voor mensen met een mobiele beperking?

Bezoekers met een mobiele beperking kunnen gebruikmaken van de lift. Er zijn plaatsen voorbehouden voor rolstoelgebruikers en hun gezelschap. Gelieve deze plaatsen telefonisch aan te vragen op 070 345 345 (max. € 0,30/min.) of te reserveren aan het loket. Gelieve bij telefonisch reserveren te vermelden dat je je in een rolstoel verplaatst, zodat de juiste boeking voor je kan gebeuren.

Beschikt Capitole Gent over een ringleiding voor slechthorenden?

Nee, we beschikken over geen ringleiding voor slechthorenden.

Mag ik roken in Capitole Gent?

Capitole Gent is volledig rookvrij. Er geldt een absoluut rookverbod. Wie wil roken, kan dit buiten aan de hoofdingang. Houd hiervoor je ticket bij, zodat onze medewerkers dit kunnen uit- en weer inscannen.

Is er een vestiaire voorzien ?

Ja. De vestiaire is betalend.

Mogen wij eigen eten en drankjes meebrengen naar Capitole Gent?

Eigen eten en drankjes zijn niet toegelaten. Aan de bars van Capitole Gent kan je drank en versnaperingen verkrijgen..

Kunnen wij drank en snoepgoed meenemen in de zaal?

Chips en snoepgoed zijn toegelaten, maar wij vragen wel om het proper en gezellig te houden. Je kan aan de bars van de Capitole drank en allerhande snoepgoed verkrijgen. Om veiligheidsredenen zijn glazen flesjes niet toegelaten in de zaal. Wil je drankjes meenemen in de zaal, koop dan PET-flesjes aan de bars.

Kunnen wij voor de voorstelling iets eten?

In de buurt van Capitole Gent zijn er verschillende restaurants. Heb je in Capitole zelf zin in een drankje of een versnapering, dan kan je hiervoor terecht in de mooie koepelbar en in de foyer.

Beschikt het gebouw over een Bancontact?

Nee, niet voor afhaling van cash. Hiervoor zijn er in de onmiddellijke omgeving enkele banken. Betaling van tickets kan met een betaalkaart.

Beschikken jullie over een babysitdienst?

Nee.

Is er een medische dienst ?

Nee, maar de eerste zorgen kunnen altijd verleend worden.

Is het mogelijk een taxi te bellen na het concert ?

Dat kan als je over een gsm beschikt, aangezien wij niet zijn uitgerust met betaaltelefoons. Telefoonnummer V-TAX: +32 9 222 22 22.

Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen over Capitole Gent in het algemeen?

Je kan mailen naar info@capitolegent.be.